سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۰۵:۲۵

خرید و فروش کشتی‎های نفتکش نصف شد

باشگاه خبری فراساحل: در سال 2016 میلادی 191 فروند کشتی نفتکش خرید و فروش شده که در مقایسه با تعداد 303 فروند نفتکش سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. همزمان با رکود صنعت کشتیرانی و کاهش نرخ اجاره‎ها، بازار خرید و فروش کشتی‎های نفتکش نیز دستخوش تغییراتی شده  بطوری که تعداد خرید و فروش نفتکش‎ها در فاصله ژوئن تا سپتامبر 2016 نصف شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل موسسه تحقیقاتی Alibra Shipping Ltd. Research در تازه ترین گزارش خود آورده است که تا کنون در سال 2016 میلادی 191 فروند  کشتی نفتکش خرید و فروش شده که در مقایسه با تعداد 303 فروند نفتکش سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. از این میان 15 فروند VLCC خرید و فروش شده است، سال گذشته در این مدت 42 فروند VLCC به فروش رفته بود. از نظر قیمت، در حالی که میانگین قیمت فروش یک فروند نفتکش VLCC در سال 2015 نزدیک به 98.9 میلیون دلار بود،امسال این رقم به 84.25 میلیون دلار رسیده است.

درهمین حال، میانگین قیمت یک فروند VLCC پانزده ساله در سال 2015 برابر با 32.23 میلیون بود، حال آنکه امسال این رقم به 31.47 میلیون دلار رسیده است. این نشان می‌دهد که علاقه خریداران به خرید کشتی‌های با عمر بیشتر همچنان بالا است. باب بورک، مدیرعامل Ridgebury Tankers یکی از خریداران کشتی‎های دست دوم، اظهار کرد: "نگاهی به نفتکش‌هایی که در آبهای آمریکا، هند، و چین  تردد می‌کنند، نشان می‌دهد که عمر همه آن‌ها بالاست، فکر می‎کنم این موضوع به ایجاد توازن در بازارهای نفتکش کمک می‌کند. برای همین هم ما خرید کشتی‌های مسن‎تر را در دستور کار قرار دادیم".



  کد خبر : 2296
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :